Aeroklub Dolnośląski Mirosławice

NASI INSTUKTORZY:

MICHAŁ JEZIERSKI

Michał Jezierski – Kierownik Szkolenia Aeroklubu Dolnośląskiego (HT).

Szkoli nie tylko kandydatów na pilotów, ale również instruktorów. Na co dzień kapitan samolotu Beechcraft King Air latającego jako taksówka powietrzna. Wcześniej był tłumaczem języka angielskiego, ale przechodząc przez kolejne stopnie wtajemniczenia lotniczego od skoczka spadochronowego przez szybowce po samoloty, pewnego dnia po ukończeniu 40 lat postanowił całkowicie zmienić swoje życie zawodowe tak, aby do pracy chodzić z przyjemnością. Dzięki temu potrafi nie tylko nauczyć angielskiej frazeologii radiotelefonicznej, ale także w razie potrzeby poprowadzić po angielsku całe szkolenie. Jego doświadczenie w lotach biznesowych po całej Europie sprawia, że na każdym etapie szkolenia lotniczego zdobędziecie nieocenioną wiedzę wynikającą z praktyki.

 

Nalot:

  • ogólny na samolotach: 1765h
  •  instruktorski: 533h
Zbigniew Chrzaszcz

Zbigniew Chrząszcz – Instruktor pilot samolotowy zawodowy, pilot szybowcowy doświadczalny, zawodnik.

Od 1983, nieprzerwanie do dziś, członek Samolotowej Kadry Narodowej w lataniu precyzyjnym i rajdowo-nawigacyjnym. Wielokrotny Mistrz i Wicemistrz Świata. Potężne doświadczenie zdobyte w lataniu po Polsce, Europie jak i na innych kontynentach powoduje, że zna odpowiedź na każde pytanie i chętnie dzieli się tą wiedzą. Szkoli tak, jakby z każdego chciał zrobić mistrza. To od ucznia-pilota zależy, ile skorzysta ze tej latającej skarbnicy wiedzy lotniczej.

 

Nalot:

  • ogólny na samolotach: 6015h
  • instruktorski: 1500h
PAWEŁ PYSZCZYŃSKI

PAWEŁ PYSZCZYŃSKI – PILOT LINIOWY I INSTRUKTOR

Absolwent Wydziału Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej. Pilot liniowy,instruktor.  Latanie zawodowe zaczynał jako pilot patrolujący lasy, później instruktor w aeroklubie. Następnie został pilotem  korporacyjnym na jednosilnikowych samolotach Cessna, dwusilnikowych Piper Seneca oraz turbośmigłowym  Beechcraft King Air.  Doświadczenie w lotach po Europie, Afryce Północnej i Bliskim Wschodzie.  Obecnie pilot PLL LOT na samolocie Boeing B737.

 

Nalot:

  • ogólny na samolotach: 6000h
  •  instruktorski: 772h

Józef Michałkiewicz – Pilot wojskowy i zawodowy, szybownik i instruktor.

Wychował dziesiątki pilotów a lista maszyn na których latał i lata przyprawia o szybsze bicie serca każdego miłośnika lotnictwa: od MIG21 po szybowiec Puchacz. Od AN-2 przez Zlin i K-7 aż po samoloty Tecnam. Wciąż “głodny” latania i lotnictwa jako takiego oprócz szkolenia pilotów na co dzień pracuje na lotnisku komunikacyjnym.

Zawsze uśmiechnięty z anielską cierpliwością pomoże każdemu wznieść się w przestworza.

 

Nalot:

  • ogólny na samolotach: 2680 h
  • instruktorski: 930 h
PIOTR SZWAJKOWSKI

Piotr Szwajkowski – Pilot zawodowy, instruktor, kontroler ruchu lotniczego

W powietrzu od ponad 15 lat, pierwszy lot solo w 2005 roku. Licencję turystyczną zdobył w USA, a kolejne uprawnienia już po powrocie do kraju. Na co dzień kontroler ruchu lotniczego na wrocławskim lotnisku, a także pilot zawodowy na samolocie SAAB 340.

Ponad 1000h nalotu według wskazań przyrządów, z czego większość w lotach dyspozycyjnych w załodze jednoosobowej w każdej pogodzie i każdej porze roku. Widziano go w różnych zakątkach Europy od Turcji przez Hiszpanię, Wielką Brytanię, aż po Finlandię.

Praca z radiem, to dla niego i przyjemność i codzienność. Procedury, obycie w przestrzeni i zrozumienie lotniczego świata to z pewnością zapamiętacie z jego szkolenia.

 

Nalot:

  • ogólny na samolotach: 1700h

ZBIGNIEW BAŁOWSKI – PILOT I INSTRUKTOR ZARÓWNO SAMOLOTOWY JAK I ŚMIGŁOWCOWY

Początki kariery lotniczej rozpoczynał na – dziś zabytkowych już – samolotach JUNAK 3 i JAK 18. Wkrótce potem przyszedł czas na całą plejadę samolotów z rodziny Zlin , Piper , Socata , Cessna , PLZ 101, 104  i AN 2 oraz oczywiście śmigłowce: począwszy od MI-2 I MI-8 , przez Robinson 22, 44 i 66 aż po Eurocopter EC120 .

Lata pracy instruktorskiej w Siłach Powietrznych i lotnictwie cywilnym uczuliły go mocno na bezpieczeństwo wynikające min. z przestrzegania procedur aby lotnictwo było przyjemne i dawało pełnię zadowolenia.

 

Nalot:

  • ogólny na samolotach i helikopterach: 5170h
  • instruktorski: 2269h

AEROKLUB DOLNOŚLĄSKI

Kod literowy lotniska

EPMR

Położenie geograficzne

50°57’33″ N
16°46’13″ E

Nawierzchnia, wymiary, kierunek RWY

trawa, 570×50 m, 90-270°
trawa, 800x50m, 350-170°

Częstotliwość

122,605 MHz